Taggar

, , , , , , , , , , ,

Beskrivning:

Ett intensivt serum som med synliga resultat reducerar rynkor och förbättrar hudens smidighet. Det innehåller blåbär som är rika på antioxidanter och C-vitamin för att skydda huden mot fria radikaler samt äpplen som är rika på antioxidanter och naturliga alfa-hydroxy syror som ljusar upp huden och ger en fräsch lyster. Ekologisk bomull återfuktar skadad och åldrad hud och ökar hudens naturliga kollagenproduktion samtidigt som svarta vinbär ger näring och lugnar huden med essentiella fettsyror.

  • 99 % naturlig.
  • Passar lite mognare hud.
  • Fri från parabener, petroleum, SLS & ftalater.

Recension:

Jag har länge varit sugen på att testa produkter från det mer eller mindre naturliga märket Yes To. Och vad kunde vara bättre än ett anti-ageing-serum, som ska återfukkt och förnya huden samtidigt som det ska arbeta med att ge en klarare hudton. Allt detta, till det facila priset av 205 kr och med naturliga produkter?

Det måste vara för bra för att vara sant! Vilket det också var. Produkten är väldigt lätt och rinnig med en ljusorange ton. Ett pump räcker mer än väl för att täcka ansikte och hals. Till att börja med känns inte huden återfuktad som oftast efter att man använt ett serum, nästan uttorkad. Sedan fungerar inte produkten något vidare med mitt smink eller mina primers, om jag inte blandar den med ett annat serum eller blandar den med min dagkräm.

Någon klarare hudton, uppstramad effekt eller återfuktad hud resulterade tyvärr inte testet i ännu. Men har du fet hy, och vill använda ett serum för att öka hudens förnyelse, kan detta vara något för dig.

 Pris: 205 kr

Betyg: 2,5