Taggar

, , , , , , , , , ,

Beskrivning:

Biosilk Silk Therapy original leave-in silkesdroppar som reparerar och återuppbygger alla typer av hår. Gör håret mjukt och lätthanterligt, skyddar mot värme, kyla, UV och föroreningar. Silk Therapy stärker hela hårstrået från insidan till utsidan. Reparerar även kluvna hårtoppar och ger en härlig glans. Silk Therapy är viktlös och behandlar även din hud. Silk Therapy röstades 2009 fram som favorit av 83 000 läsare i den amerikanska tidningen Glamour Beauty. Det var femte året i rad som favorit i kategorin Favorite hairstyling product.

Recension:

Den här gamla favoriten är faktiskt värd att nämna när man recenserar skönhetsprodukter. Efter att i flera år ha känt att jag inte kunde leva utan BioSilk Silk Therapy  för mitt hår, så fick den ge vika för diverse håroljor. När jag helt plötsligt stod hemma med blött hår efter duschen och insåg att min Nashiolja var slut tog jag fram en flaska BioSilk från hyllan. Kan inte direkt skada tänkte jag och smetade i en klick stor som en enkrona. Nej, det kunde det uppenbarligen inte utan jag kom ihåg varför jag var så fäst vi denna produkt. Så länge man sätter i en lagom mängd i längderna på blött hår å försvinner den in helt i håret som sedan känns silkeslent, blankt och återfuktat. Om den vårdar lika bra som håroljor? Jag vet ärligt talat inte, men mitt hår var i alla fall blankt under den perioden jag hade produkten förr om åren och tycktes inte må sämre då än nu. Så är du inget fan av håroljor kanske du ska ta och ge BioSilk silk therpay en chans?

Pris: 149 kr/ 150 ml, teststorlek 49 kr/ 14 ml på Bangerhead

Betyg: 4/5