Taggar

, , , , , , , ,

Beskrivning:
Vitamin C+ BB Cream (50 ml ) är framtagen för nordisk hud och utlovar ”6 produkter i 1″ à la schweiziska armékniv. Krämen, som kommer i två nyanser, ska jämna ut hudtonen som en primer, täcka småfel som en foundation, återfukta och vårda, skydda mot solen med SPF 20 och förebygga åldrande med arkisk hjorton. Hjortronnektarn som ingår ska också ha en avgiftande och lystergivande effekt och krämens vitamin-c-innehåll ska hudens öka kollagensyntes och förbättra elasticiteten.

Kort sagt, i en enda hybridprodukt utlovas pigg och livfull hy med naturlig lyster. Vitamin C+ BB Cream passar alla hudtyper och alla åldrar. Innehåller inte parabener.

Recension:

Jag har länge sneglat på BB-creams, långt innan dess intåg på den svenska marknaden. Främst av anledningen att jag en gång i tiden, före mineralernas intåg, älskade en tunn/lätt, lystergivande foundation. Jag gillade inte tintedmoisturizers, då jag tyckte de gav ett för krämigt, fett intryck. En BB-cream tycktes vara det bästa av dessa två, bara att ”gnida på” som en tintedmoisturizer, men med mer looken och täckningen av en lätt foundation. Jag har känt på och provat Garniers variant, som jag tyckte blev för blank efter ett tag, vilket även känts som fallet med andra BB-creams också. De fallerar i hållbarhet och finish.

Nu har jag i alla fall hittat min perfect match. Med enbart concealer under ögonen och ett lätt avslutande svep med ett transparent puder har jag ett perfekt resultat med en strålande och naturlig hy hela dagen. Jag behöver inte ens en touch-up innan middagen efter en lång arbetsdag.

Högt SPF är ett stort plus.

Pris:  179 kr

Betyg: 4,5/5