Taggar

, , , , , , , , ,

Beskrivning:

En helt säker solbränna  och dessutom förebyggande  och motverkande av synliga tecken på åldrande orsakat av solen (rynkor, förlorad elasticitet och pigmentförändringar).

Detta skimrande puder är en måste-ha produkt att ta med sig var man än går. Det innehåller det bästa solskyddet kombinerat med det bästa anti-age skyddet:

  • Bredspektra och fotostabilt UVA/UVB-skydd
  • NONI-extrakt för anti-rynk effekt
  • Tistelsnyltrotextrakt förebygger och behandlar pigmenteringar

För en sublim bränna har formulan berikats med:

  • Solbränneförstärkande och cellskyddande fragiapanikomplex. Pigmentstimulerande skydd mot fria radikaler. 1%
  • En återfuktande trio bestående av roucouolja, aprikossmör och vegetabiliskt glycerin: 5%.

För alla hudtyper och hudtoner.

Recension:

Min nya must-have produkt på sommaren. Beroende på hudton fungerar denna produkt antingen som ett solpuder eller en foundation och solpuder i ett. Jag som har en medel till nästan olivfärgad hy på sommaren upplevde en mattande och nästan foundationlik utjämnande effekt. Att pudret skimrar lite gör absolut ingenting.

Jag brände mig inte en enda gång under solsemestern och såg dessutom fräsch och brun ut konstant.

Jag hoppas att jag aldrig behöver vara utan en sådan här produkt när jag ska till solen. Hejja pudersolskydden!
Tyvärr finns ej produkten i Sverige, utan får inhandlas från sydeuropa eller webben.
Pris: ca 200 kr

Betyg: 5/5