Taggar

, , , ,

Beskrivning:

En rik och krämig mask som skämmer bort matt och torr hy genom att återställa fuktbalansen och bevara den samtidigt som den, med hjälp av A-vitamin, minskar fina linjer och rynkor.

  • Passar matt & torr hud.

Använd två till tre gånger i veckan. Rengör ansiktet och applicera masken och låt den verka i fem till tio minuter, skölj sedan med ljummet vatten och använd gärna Beauté Pacifique Enriched Toner All Skin Types eller Beauté Pacifique Enriched Toner Dry Skin efteråt.

Recension:

Masken är tjock och krämig i texturen, likt en fetare kräm. Den är lätt att fördela över huden och sjunker snabbt in, mer som en nattkräm.

Jag hade väntat mig mer av produkten, en återfuktad lyster och en uppumpad hud vilket brukar vara fallet när det kommer till återfuktande masker. Men det händer inte mycket mer än när jag smort in mig med en fuktkräm. Jag har även försökt att stryka på den innan jag går och lägger mig för att låta den agera mask/nattkräm. Ja, huden är mer återfuktad efter användning, eller snarare mer återfettad. Är ej värd prislappen.

Pris:325 kr/ 100 ml

Betyg: 3/5