Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Beskrivning:

Få ultra-slätt, glansigt hår med full kontroll. SMOOTH DOWN är speciellt formulerad för att ge näring och tämja mycket torrt, grovt och svårformat hår. Redkens exklusiva Interbond Conditioning System transporterar det patenterade Ionic Smoothing Complex som innehåller makadamiaolja, candelilla vax samt katjoniska molekyler. Dessa ger näring, slätar ut maximalt samt ger en varaktig, fuktresistent, anti-frizz effekt.

  • Smooth Down Shampoo mikro emulsion rengör, ger näring, tämjer och slätar ut håret för ett smidigt resultat.
  • Smooth Down Conditioner ger frizz kontroll, reducerar volym och slätar ut håret.
  • Smooth Down Butter Treat djupt vårdande treatment utjämnar även det allra mest svårformade, grova håret. Verkningstid upp till 15 minuter. För maximal smidighet kan den även användas som leave-in.

Recension:

Här har vi en riktig besvikelse. Jag hade verkligen hoppats på denna serie för mina extensions när de var lite torra efter sommarens sol och bad. Men vi kan bara hälsa ett fett stripigt hår välkommet efter användning. Håret låg som slickat efter huvudet med en stripig, nästan kladdig “fett hinna” i längderna, Jag sköljer håret noga och har haft extensions i 10 år, så det beror inte på felanvändning, utan snarare att serien inte passar mig. Jag kommer heller inte dela ut något betyg, då den var just så fel på mitt hår. Om någon som har ett riktigt kraftigt hår, som lätt frizzar sig, är de välkomna att ge en second opinion. Maila till: mikaela@qvinna.info

 

Pris: från 219 kr

Betyg: ?