Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

Beskrivning:

Stärker, skyddar och reparerar kemiskt eller mekaniskt skadat hår. Håret kan bli upp till fyra gånger starkare*. EXTREME stärker kemiskt behandlat hår. Redkens exklusiva Interbond Conditioning System levererar en unik 3D Repair Complex som förstärker håret så att det ser sundare ut. Håret blir lätthanterligt och fyllt av lyster. *Laboratoriska tester där Extreme Shampo, Conditioner och Deep Fuel används i jämförelse med vanligt schampo.

  • NEW EXTREME SHAMPOO rensar och hjälper till att återuppbygga håret samt ge styrka till sprött och skadat hår.
  • NEW EXTREME CONDITIONER förbättrar kambarheten och bygger upp styrka från insidan. Efterlämnar håret smidigt, blankt och medgörligt.
  • NEW EXTREME STRENGTH BUILDER (ersätter f.d Deep Fuel) är en djupverkande treatment för slitet och skadat hår, som stärker håret inifrån och ut. Reder ut håret och efterlämnar det med ökad kontroll och medgörlighet.

Recension:

Jag har behandlat, aningens skadat hår med extensions (av extremt bra kvalité kan tilläggas) och tänkte därför att EXTREME skulle få hjälpa mitt hår som blekts och värmebehandlats. Tyvärr levde inte schampo, balsam och inpackning upp till förväntningarna efter att jag provat seriens leave-in treatment Anti-snap. Håret blir strävt, svårt att reda ut och nästan lite frasigt/hårt. Efter tips från frisör o matt man snarare skal använda serien som en kur I ca 3 veckor kan jag tänka mig att den passar ett skandinaviskt sönderblekt hår, då den är full med proteiner, därav den nästan hårda känslan. Jag saknar dock en utredande effekt, vilket är något man önskar när man har ett torrt och skadat hår. När jag byter produkter efter att ha använt serien några veckor upplever jag håret som starkare och mer lätthanterligt med samma produkt som innan EXTREME kuren.

Pris: från 229 kr

Betyg: som en kur -4/5

Betyg: som heltids serie 2,5/5