Taggar

, , , , , , , , ,

Beskrivning:

Den nya revolutionerande metoden som reducerar fett och celluliter.

  • Ingen hudpenetration
  • Dokumenterad viktminskning
  • Ingen konvalescenstid
  • Snabb och kostnadseffektiv behandling
  • Licensierade utövare
  • Inga biverkningar

Cavi-Lipo är en teknik som helt förstör fettcellerna med ultraljud. Det som skiljer Cavi-Lipo från andra ultraljudsbehandlingar är en patenterad lösning som gör att ultraljudet distribueras in i kroppen vinkelrätt och att man då får interferens och således uppnår en mycket effektiv kavitation i behandlingsområdet utan att behöva använda onödigt mycket effekt. Cavi-Lipo är ensam på marknaden med att använda en frekvens på 25kHz.

Ultraljudsvågorna har en effekt ner till 15 mm under huden. Annan cellvävnad påverkas endast genom ökad cirkulation.

Resultat ev flertalet cavi-lipo behandlingar i samverkan med kost och motion. 

Resultat av cavi-lipo i kombination med god kost och motion

Recension:

Qvinna testar Cavi-Lipo på Akademi Liss Wallin, där jag möts av den trevliga ägarinnan Liss, som även utförde behandlingen. I förväg har jag fått restriktioner att dricka mycket vatten samt undvika kolhydrater dygnet innan behandlingen.

Vi går i förväg igenom vad jag kan vänta mig av behandlingen och även att jag även måste tänka på kost och motion för bästa resultat. Jag får även veta att mitt problemområde inte alls är ytterlås som jag tror, utan snarare baksidan under rumpan, vilket vi kommer behandla. Dessutom lägger vi till en Nannic NBE 500 behandling direkt efter Cavi-Lipon.

Själva behandlingen känns inte alls, utan det låter mest som syrsor i öronen p g a ultraljudsvibrationerna som färdas genom kroppen.  Munstycket förs över området, vi valde baksida samt yttersida av lår och glider lätt tack vare oljan som applicerats.

För att maximera resultatet av behandlingen utför Liss även en behandling med Nannic NBE 500, som i det här fallet används för att lyfta och ”tighta till”. Nannic NBE500 är riktigt behaglig och är ett munstycke som känns varmare och varmare efterhand allt eftersom de elektromagnetiska strömmarna går genom området.

Efter behandling av enbart ena sidan kan jag känna en tydlig skillnad, att det behandlade områdets fettansamlingar är mjukare. Att det är mjukare beror på att fettcellerna har gått sönder och inte längre är stabila. Även ett direkt estetiskt resultat syns med en stramare och slätare struktur.

När området är färdigbehandlat placerar Liss mig på en vibrationsplatta för att jobba bort vad vi har frigjort genom behandlingen. Detta steg är inte nödvändigt om man går och tränar i 30-60 minuter direkt efter behandling.

Pris: 1 800 kr/behandling, 7 990 kr/kur om 6 behandlingar

Betyg: 4,5/5