Taggar

, , , , , , , ,

Beskrivning

  • För alla hudtyper, utom känslig hy.
  • Slätar ut, mjukgör & återställer hyn
  • Reducerar fina linjer och rynkor

Exfoliering är nyckeln till hudförnyelse. Denna lättviktiga, okladdiga, anti-rynk sufflé med 12% AHA är det ultimata innom kraftfull, naturlig AHA-exfoliering. Reducerar utseendet av ryynkor och fina linjer, slätar ut, mjukgör och återuppbyger huden utan användande av fhårda/vassa korn. Peptider och grönt té bevarar fastheten och skyddar mot fria radikaler. Du kommer omedelbart uppleva en silkesmjuk hy, och innom några dagar, även uppleva en hy som ser yngre ut med mer lyster, förbättrad struktur, elasticitet och hudton.

 

Recension:

Hands down min favorit nattkräm på vintern. Om det finns en kräm som är tjock och fluffig, utan att kännas oljig på huden är det denna. Den exfolierar och återfuktar min hy under natten och jag vaknar med en strålande hy utan några missfärgningar eller torra fläckar. Om jag hade haft en riktigt ljus hy, skulle jag kanske använda den på sommaren med riktigt högt solskydd. Men då jag gillar att få lite färg är denna underbara kräm förpassad till vinterhalvåret.

Krämen har ingen speciell doft och är väldigt tjock, nästan lite glycerinkänsla på i burken.  Låt inte detta avskräcka dig, även om du har fet hy. Krämen sjunker snabbt in i huden och kan lämna en nästa aningens torr känsla när den torkat in helt. Dagen efter vaknar du med en strålande och mjuk hy. Ett anta dagars användning krävs för att bli riktigt hooked.

Pris: ca 150 kr  (måste köpas från USA)

Betyg: 5/5