Beskrivning:

Total Effects från Olay är en allt-i-ett serie består av VitaNiacin, Olay’s egna unika vitaminkomplex bestående av Vitamin E, Vitamin B3 och Pro Vitamin B5 vilket hjälper din hy att bekämpa alla de 7 tecken på åldrande och ger en ungdomligare hy.

  • Förminskar synligheten av fina linjer och rynkor.
  • Gör hudytan mjukare så att det både känns och syns.
  • Jämnar ut hudtonen vilket ger en bättre balanserad färg samt att huden ser yngre ut.
  • Förbättrar glåmighet i huden så att din hy får en härlig, fräschhet och lyster.
  • Minimerar synligheten av stora porer.
  • Reducerar synbart missfärgningar i huden och pigmentfläckar.
  • Lugnar och mjukgör torr hy.

Finns med SPF 15 eller Fragrance Free

Recension:

Det kan tyckas vara en vanlig tråkig ansiktskräm från matbutiken eller varuhuset, men där har man fel. Det här är en av mina klassiska favoriter som jag går tillbaka till när jag antingen behöver en bra fukt kräm, både dag och natt att kombinera med övriga serum eller punktbehandlingar. Jag har inte riktigt kommit på varför, men huden blir len och återfuktad, den fungerar på både kombinerad/acnehud och mogen/torr hud. Den återbalanserar huden efter några veckor om men helt plötsligt får en över arbetad irriterad hud och endast använder denna produkt med en mild cleanser. Jag har en till liknande favorit, just bara för fukt och återbalansering vilket är Ebryolisse lait creme concentré.

Om man enbart skall köpa sig en kräm och vill ha basic hudvård skulle jag rekommendera denna till så gott som alla hudtyper.

Pris: 135 kr

Betyg: 5/5